fredag, november 25, 2005

TV-Spels Maraton

Sitter och har det tråkigt på jobbet och längtar efter lite träning eller varför inte lite TV-Spel? Måste berätta om ett TV-Spels Maraton som jag genomförde förrförra helgen. Var fru och barnledig av en sjuk anledning och i brist på annat plockade jag fram ett spel som jag kommit över billigt på rea. Det har stått i hyllan och mognat men nu (läs: då) kändes det som läge att plocka fram Killzone. Sex (6) timmar senare lyckades jag slita mig från TV´n. Dom enda avbrotten hade varit korta klunkar ut min kalla cola. Mumma för själen kan jag lova. Killzone som var det mest hypade spelet någonsin till PS2 och således blev lite sågat pga det, var inte alls något otrevlig upplevelse. Gerillakrig i stadsmiljö skulle jag säga som var riktigt bra om man inte förväntar sig något enormt storslaget. Jag har en liten bit kvar i spelet men det tänkte jag knäppa i helgen. Sen är det bara att gå på nästa spel i högen.



För er som inte gillar TV-Spel i den normala bemärkelsen men gillar orientering kanske det kan vara läge att prova Catching Features? En inte helt tokig variant av vår sport (Prova demot)