onsdag, december 21, 2005

Ensam så ensam

Tanken slog mig under gårdagkvällens löptur på elljusspåret till Kairo. Det är verkligen ingen som tränar nuförtiden. Många av dom träningspass jag genomfört sedan jag startade om i november har skett på elljusspåret och inte en enda gång har jag träffat på någon annan som springer. Jag springer mellan 21-22 på kvällarna och nog måste det finnas någon annan som har det som en passande tid? Jag borde iofs inte vara förvånad för alla tuffa individuella konditionsidrotter har väl haft en negativ kurva vad gäller antalet utöver dom sista 10-15 åren. Orientering, skidor, friidrott mm har ju alla tappat. Förutom att folk är latare nuförtiden så tror jag spontanidrottaren som förr kanske var ute och joggade etc numera åker till gymmet och kör spinning, step, lyfter skrot osv i en varm och behaglig miljö där popmusik hörs i högtalarna och vackra flickor finns att titta på. Det är nog helt enkelt ett tecken i tiden att jag finner elljusspåret tomt och tyst en vardagskväll trots att vädret och snön gör kvällsturen till en 45 minuters euforisk upplevelse.