torsdag, december 01, 2005

Jobbiga vägval

En återblick till Veteran VM 2001. A-Finalen avgjordes på en alldels för lång bana i kontinentalkuperad Litauisk terräng. Otränad som jag var tröt orken rejält och krampen följde mig som en god vän dom sista kilometrarna. Till kontroll 22 (av 25) ställdes jag inför ett dilemma. Rakt på och ett sugande kärr med efterföljande jättebacke eller runda långt till höger. Min trötta skalle, mina tomma ben och en längtan efter något kallt att dricka gjorde att jag hasade mig hela vägen runt till höger. Jag tvivlar inte på att jag hade tjänat mycket på att promenera rakt på men ibland måste man unna sig lite lyx(?) även under tävling. Tyvärr har jag så här i efterhand inte lyckats plocka fram några sträcktider, för hemsidan från Veteran VM 2001 har behagat försvinna. Det kanske är tur att jag inte vet hur mycket jag tappade på denna sträcka mot dom bästa. Ibland är orientering jobbigt och längre än vad det ser ut. Men jag kom i mål, vad mer kan man begära?