lördag, december 10, 2005

Märklig känsla

History has a way of repeating itself

Ovanstående uttryck fick jag in i skallen i morse och det har förföljt mig hela dagen nu. Jag vet inte varför men det känns lite olustigt. Innbär det att jag kommer att upprepa gamla misstag om och om igen? Handlar det om min naiva tro på att jag skall bli skadefri? Jag vete tusan. Märkligt är det i alla fall. idag var det MMC igen och bättre väder kan man inte önska sin bästa vän tror jag. Någon enstaka minusgrad och disigt solsken. Frusen mark och underbar långdistansorientering. Felet var bara att jag håller på att dra på mig en förkylning som satt sig i bröstet. Första timmen gick det att jogga lite lätt men sen sa kroppen ifrån så jag övergick till mest promenad med lite lätt löpning mellan varven och passet slutade på 2,15 tim. Sjuk är precis vad jag vill bli nu. Den förra 3 veckors repan i november var ju så fruktansvärt rolig. Eller kanske det är detta som "History has a way of repeating itself" handlar om? Jag säger bara en sak. Helvete också!

History has a way of repeating itself