måndag, december 12, 2005

Nydanande

Ibland känner jag mig som en bakåtsträvare inom orienteringen. Tjatar om klassisk distans, Älgdrevet, långsträckor och 15,000 dels kartor. Jag ältar gamla tävlingar och spyr galla över sprint. Minns min gårdag som om den verkligen vore igår och skakar på huvudet åt vilodagar på 5-dagars och tajta tävlingskläder. Samtidigt kan jag själv ha en önskan om att bli bjuden på något nytt och fräscht när jag skall tävla, eller träna för all del. Oftast är det samma gamla rutiner som görs om och om igen. Bara för att nämna mitt Julmustarrangemang nu på lördag så tycker jag själv att det är ett nydanande koncept jag bjuder på i år, men om man verkligen tänker efter är det bara gammal skåpmat i 2005 års tappning. Kanske är det så att det finns inga nya ideér längre utan allt är bara en rad upprepningar av gammalt fast i ny kostym?

Jag skall härmed lova att aldrig mer snacka skit om parkorientering/sprint eller vad man nu vill kalla det. Jag lovar också att inte ifrågasätta utan att acceptera och gilla läget. Lite bitterthet har väl aldrig skadat men JA-sägare har nog roligare.

Hur länge håller jag detta löfte? Satsade pengar ger inget tillbaka tyvärr.

Fast man kan väl inte annat än gilla Bertil Jönsson tävlingsdräkt från 1963 :-)