torsdag, december 29, 2005

Orientering 1966

Snart fyller man 40 år, jag satt och funderade på hur orienteringen var 1966. Jag skulle givetvis ha kunnat leta fram en Skärmenbok från 1966 men för att göra det lätt för mig så surfade jag in på Jukolakavlens kartsida och kollade in kartan från 1966. Man måste säga att den ser inte helt tokig ut. Trots att den är i svart-vitt så ser kurvbilden rätt bra ut. Skulle nog inte varit helt omöjlig att orientera efter den om man fick en sån karta i sin hand idag. Sträckan som visas är str 7 och vem som nu än har ritat i sitt vägval har gått rätt bra, småbommat lite på kontroll 2 och 7. Min Jukoladebut gjorde jag 1984. Man skulle ha varit med året innan och fått en klassisk tallhedskarta serverad. 2006 blir mitt 21 Jukola om jag nu kan/får vara med. (18 som löpare och 2 som coach så här långt)