fredag, december 16, 2005

Taskiga banor

Ibland så är inte orientering lika roligt som det borde vara. Kanske är det brötterräng, kanske har man en dålig dag eller så är det helt enkelt så att man får en riktigt tråkig bana serverad. På Hälsingekavlen 1999 borde banläggaren i mitt tycke ha lyckats bättre än vad han nu gjorde.

1:an - Gärdeslöpning med snedning in mot en tydlig ås/höjd.

2:an - Väsgvalssträcka? Skulle inte tro det. Den som ser något annat än vänstervägval borde lära sig orientera. Dessutom stiglöpning 90% av sträckan.

3:an - Lite orientering men omöjlig att missa.

4:an - Stig som tack och lova avslutas med bra sluttnings-ol sista biten.

5:an - Gick att missa tydligen mest för att jag var uttråkad så här dags tror jag.

6:an - Stig vänster eller rakt på. Påminner om orientering.

7:an - Ehhh! Jag tog vägen

8:an - Syntes nästan från 7:an

9:an - Spurt redan?

Nog för att det var en kort sträcka, men det känns som att banläggaren borde ha kunnat utnyttja området bättre. Nu hade jag inte direkt tråkigt på tävlingen ändå. Vi slutade 23:a av 50 lag, detta efter att bla Toggan varit 2:a på första sträckan och jag som sprang 4:e (av 7) plockat från 22 till 17 och tappat 2,25 på täten (min bana var 4500 m). Att vi sprang runt Bolleberget var ju bara det en källa till glädje för oss som vet vad det innebär :-)