onsdag, december 07, 2005

Tidsbrist

Dagens lunch tillbringade jag på ElGiganten spelandes Xbox 360. Hann med att köra både Call of Duty 2 och King Kong (nej, jag vägrar acceptera det skamligt långa officiella namnet). Dessutom hann jag fingra lite på en PSP maskin också. En alltigenom underbar lunch. Nu har jag varken ekonomi eller framförallt tid att investera i ännu en spelkonsoll. Mitt i all röra av jobb, fru och 2 små barn så skall jag ju lägga all fokus på min efterlängtade comeback. Redan där börjar tidsekvationen att gny lite. Att sen hinna få in tv-spel, kompisar och andra förlustelser blir något för Mensa-klubben att jobba fram en lösning på. Det är nog så att just nu får tv-spel bli ett extra nöje som man får stjäla till sig när det öppnar sig en lucka. Luncher och nätter kan man krasst säga.

Vad skall man då säga om Xbox 360. Med bara lite demospelande i ryggsäckan så är omdömmet: Slickt interface med snygga spel, dock inget megakliv prestandamässigt upp från dom befintliga konsollerna. Iofs så är detta 1:a generationens spel. Det kommer nog bli bättre vad det lider.

Tryck A för att spela igen!