fredag, december 02, 2005

Uppror i leden

Alternativet har dom dragit igång ett upprop för att stävja mjäkifiseringen av vår sport. Sprint och ParkOL tar över och snart vet ingen vad klassisk orientering egentligen handlade om. Skadad och vek är ledord i mitt liv dom senaste 7-8 åren (eller kanske längre än så) Men någonstans måste även en sån som jag få säga ifrån. Hellre kramp och utslagen på en lång bana i vildmark än bristningar i vaderna på en sprint i parkmiljö.

Jag är inte arg, jag är förbannad! Nääee kanske inte så upprörd. Men när jag tänker på orientering så kan jag villigt erkänna att gräsmattor och parkbänkar, tävlingstid under 25 minuter, kortbyxor, 25 kontroller på 3 km, H12 banor mm inte är det första som dyker upp i skallen.

2 Comments:

At 12/02/2005 6:21 em, Anonymous Anonym said...

Vad kan man säga...
Hade man bara hälften av din ork så skulle MMC vara lätt.. :-)
Den där soffan är en jobbig polare som vill ha mycket sällskap som man ibland har svårt att säga nej till.
Kommer följa din kamp som vi alla vet hur den kommer sluta..:-)

Asplövet till landslaget!!!

//Beeran

 
At 12/03/2005 8:57 em, Blogger AspLövet said...

Beeran Ork eller idioti? Skillnaden är hårfin. Att du hittade hit, jag trodde ingen skulle hitta länken förrens tidigast till våren kanske.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se