lördag, januari 14, 2006

Dåtid - Nutid

>>> Fast Forward 2 månader >>>

Härligt benen känns lätta på dagens 2-timmars pass. Jag lade även in sekvenser av fartlek och det var inga problem att återhämta sig efter dom. Uppbyggnaden efter vadproblemen och knäoperationen 2005 kunde inte ha gått bättre. Man är nu till fullo redo för en tävlingssäsong igen. Utopi har blivit verklighet.

<<< Fast Backwards 2 månader och 4 timmar <<<

Fullt träningsklädd och med ryggsäcken på ryggen låser jag ytterdörren och sätter sen nyckeln i förrådsdörren för att plocka ut träningsskorna. Det händer ingenting. Jag stirrar förvånat på låset och nyckeln men trots idoga försök händer ingenting. Nyckeln som är en reservnyckel vi har då min ordinarie nyligen fått fötter vill inte funka i låset. Vart är världen på väg om man inte ens kan lita på sin lokala kemtvätt/skomakeri/nyckelservice/kekabhak-affär?? Klockan visar 09,50 och övriga familjen som är på andra sportevenemang nås på mobilen tack och lov. En blixtaktion inleds då jag tar mig till klubblokalen och skorna skall där levereras till mig. Allt funkar tack och lov klockrent och det blir träning även för mig.

>>> Fast Forward 4 timmar >>>

Jag är trött. Dagens 11,9 km i seg snö kändes bra löpmässingt även om orken tröt på slutet. Jag fick dock svart på vitt se hur långt jag har kvar då tåget med dom långlöpande killarna svepte ifatt och förbi på slutet. 1.55 tog passet som ger klirr i träningskassan. Tack för det.