lördag, januari 07, 2006

En alldeles underbar lördag

Klockan är 7 på kvällen och jag längrar redan till sängen. Kan det bli bättre? Dagens MMC innebar ett trendbrott för mig. Jag hankade mig runt hela MMC-banan (12,8 km) för första gången och Jag sprang i princip hela banan. 2 timmar tog det och dagen var förmodligen den roligaste lördagen på länge. Det var en ovanligt social runda där många startade samtidigt. Jag och Robban höll ihop nästan hela banan där folk kom och försvann i omgångar. Det var först med 2-3 km kvar som jag blev riktigt trött. Så här trött borde man få vara varje dag i livet. Bästa sträckan på dagens bana var mellan 9 och 10 längst upp i norr på Skarvbergspartiet. Skarvbergsdelen är till största delen bara bröt och stök men just där så har den gamla granskogen glesnat ut med åren och den fasta botten gjorde att det var mumma att springa den fina skråsträckan.

I kväll skall jag unna mig en kall öl och i morgon skall jag vila.