fredag, januari 20, 2006

En höger vänster på bjudspriten

Ibland måste man avböja saker man bjuds på med tanke på viktigare prioriteringar. Kvällen fortskred hos goda grannar där det var vinprovning och tacomiddag. 6 olika viner skulle provas och bedömmas. Efter som jag skulle springa MMC morgonen efter och kanske framförallt med tanke på att rött vin för mig i det stora hela är rött vin så valde jag att bara smutta på 2 av sorterna. Trots att jag satte betyg på alla 6 var jag inte alls långt från snittbetyget på dom flesta. Själva vinprovningen företog sig samtidigt som man åt kryddstark mat också så jag hade svårt att känna någon smak på vinet överhuvudtaget. Viljestark är man hur som helst och nu när förkylningen är på väg att släppa ordentligt räknar jag med att var frisk som en nötkärna, trots att jag hatar nötter, när jag ger mig ut i det kalla snökaoset imorgon. Jag längtar mer än vad som är nyttigt för psyket tror jag.