tisdag, januari 31, 2006

En missad två i karantän

Jag missade en sträckseger eller två i min uppräkning. På Tierps tävling 2003 vann jag dom 3 första sträckorna. Sen tokmissade jag den 10:e kontrollen på en tallhed och kom bara 3:a totalt. Hasse-Län kom 2:a, det är inte därför jag råkade ta bort den i min uppräkning. Jag fick springa på en karta med handritad bana. BLÅ BLÄCK!! För i helvete vem beslutade om det helegerånet? Kul karta, kul terräng men fasiken att jag ger dom någon cred för det! Den kartan jag menade att jag missade var återigen en tävling jag bröt pga vadproblem. Tumbas tävling 2003. H35. Vid den 9:e kontrollen ca 1,5 km före mål smällde det till i vaden och som direkt följd av det även i skallen på mig. Gå hem!! Jag ledde tävlingen men vem får tillgodoräkna sig det? Jag var sträcksnabbast både till 1:an och 3:an. Det gjorde inte mig lyckligare vid slutet av dagen men min teori håller i surt och blött.



Nu är det snart dags att sova. det är tisdag imorgon och Nummer 1 säger att jag bör träna.

Vänta nu!! Det är ju idag!!