måndag, januari 30, 2006

Förvirring råder, tyst det är i huset

Jag är lite konfunderad. Ibland då och då blandar jag ihop det jag tänker att jag skall göra med det jag rent fysiskt utför. Nummer 1 som alltid är den som snackar och planerar är inte alltid i synk men Nummer 2. Nummer 2 gör saker men när han inte är på plats kan jag få för mig att jag gjort saker som Nummer 1 sagt eller tänkt. Ta det här med tåhävningar till exempel. Jag har som målsättning att göra det 4 dagar i veckan. Ibland kan jag ligga sent på kvällarna och undra om jag verkligen gjorde tåhävningar eller om jag bara tänkte att jag skulle göra dom. Var jag i trappuppgången före kvällspromenaden med Birro eller gjorde jag dom efter? Nummer 1 är säker på att dom är gjorda men ibland kommer aldrig Nummer 2 fram, vilket troligen innebär att det aldrig blivit gjort. Jag gissar att ni är förvirrade nu och inte förstår någonting. Lugn, bara lugn det gör inte jag heller. Det hela kompliceras lite grann när...

Nummer 3 kliver in i handlingen.

Han snackar alltid om andra saker. Ni vet sånt som inte berör träning eller tävling. Han är en ofokuserad typ som kör över dom andra. Gillar TV-Spel, öl, whiskey, obskyra hemsidor och den där filmen som bara nördar skrattar åt. Det hela förvärras av att när Nummer 3 kommer in i bilden så tappar Nummer 1 och Nummer 2 konceptet och då minns jag återigen inte om jag gjorde dom där tåhävningarna eller inte och vips så är man inne i ett ekorrhjul av förvirring. Eller borde det inte heta hamsterhjul? Inte fan känner jag någon som har en ekorre hemma i lägenheten.

Suck..

Vissa kanske skulle kalla detta schizofreni men för mig är det ett normaltillstånd. Normaltillstånd tills att nummer 4 kliver in. Jag gillar inte Nummer 4 därför pratar jag aldrig om honom. Nummer 5 däremot är kul men han syns väldigt sällan. Dessutom minns jag inte så ofta vad som hänt när Nummer 5 varit i farten. Nummer 5 tror jag är min väg ut ur någonting men jag kan inte sätta fingret på vad.

Det bästa för mig är jag förstått skillnaden på alla. Åtminstone tror jag det. Jag kan inte hantera problemet bättre men jag vet att det är ett problem. Imorgon skall jag träna, det har Nummer 1 sagt. Nu är min förhoppning att Nummer 2 dyker upp och fullföljer en plan som Nummer 1 satt.

Och jag som trodde att det skulle vara lätta att leva.