lördag, januari 21, 2006

Glädje

Luffarkavlen 1996
Jag väntar spänt vid växlingsplanket.
Vid förvarningen är vi med.
Pulsen stiger och jag stretchar lite i vårkylan.
Löparna på väg in på spurten.
Ut, fort, få ordning på kartan.
Tappa inte draget.
Svår 1:a kontroll, all tvekar.
Jag hittar min, ensam.
Ser Sundsvalls löpare framför mig mot 3:e.
Han springer för fort.
8:e kontrollen, radio.
Jag hör dom säga att täten passerar.
Det är ju jag!
Pulsen stiger.
Inte bomma, inte bomma.
Stressad men koncentrerad
Hör speakern vid TC säga att täten är på ingång.
Vänder mig om men ser ingen.
Ensam i ledningen.

Glädje

3 Comments:

At 1/21/2006 3:49 em, Anonymous Anonym said...

Du har ett bra minne min vän.

Varför har alla utom jag sånt bra minne av orienteringsbanor, TC-gärden, kontrollpunkter, kartor o.s.v.?
I batun idag så snackade dom gamla rävarna i klubben om när olika typer av löparskor gjorde entré.Och då snackade vi på 70-talet!!
Hur f-n minns man sånt?
Själv vet jag knappt vilket märke eller modell som jag har nu.

Fast jag är ganska bra på filmminnen :0}

 
At 1/21/2006 3:52 em, Blogger AspLövet said...

Utan mina kartpärmar skulle minnena från min orienteringskarriär vara som ett par urbleka tubsockor i tvättkorgen.

Du är inte bra på filmer du "äger" hela schangern!

 
At 1/21/2006 4:39 em, Anonymous Anonym said...

Kartpärm?
Jag har för mig att det var något jag hade en gång i tiden.
Men som sagt minnet är inte vad det borde vara.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se