söndag, januari 08, 2006

Hälsingekavlen

När jag igår svamlade om klassiska fenomen inom orienteringen så nämnde jag Hälsingekavlen. Det fick mig att börja bläddra i mina kartpärmar. Bland många Hälsingekavlar så kommer man nog aldrig glömma 1992 när Hassse på startsträckan passerade varvningskontrollen i ensam ledning. Vi stod på ena sidan av sjön på TC och 1:a sträckan hade sin varvningskontroll NO målet på andra sidan sjön. Klassiskt är bara förnamnet. Den vitmossebeklädda kuperade tallheden man fick beträda denna dag är något som man inte möter varje säsong. Själv fick man stryk av Juppe med en sekund på en likvärdig sträcka, Jävla skit, såna saker kan man få leva med flera år om det vill sig illa.

1 Comments:

At 1/09/2006 6:10 em, Anonymous Anonym said...

Ja, det var trevlig läsning. Det är inte ofta man har slagit legenden Asplövet. Plockade fram min karta också. Hade 2 små bommar.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se