lördag, januari 07, 2006

Jukola

Vet inte varför jag började fundera på Jukola. Kanske var det för att jag missade förra årets tävling. Kanske var det för att jag tog en Finsk öl eller så var det bara mina Finska gener som talade till mig i det utmattade tillstånd jag befinner mig i. Helvetisti ja Jukolan Viesti svit ja missilainen 2005 ja perkellä satan i gatan ja 2006 ei ei pummasin!! Hur som haver så går tävlingen i Åbotrakten så det behöver kanske inte bli Finsk brötterräng som det kan bli ibland. Vem minns inte 1996 när damernas tävling och herrarns kortsträckor gick på tallhed medans vi andra till stor del fick bryta ben och lem i Finsk urmylla. Grönt är inte alltid skönt.



Ovan ser ni ett avsnitt från Jukolabanan 1996. Jag sprang 6:e sträckan och lyckades plocka en hel placering. Vi kom 155 efter att Torgny avslutat och jag hade ingen större del i den placeringen. Det fanns visst öl med på den här resan så jag tror jag kunde koppla bort tankarna från loppet rätt fort den gången. Ja jävlar!

1 Comments:

At 1/10/2006 11:06 fm, Anonymous Anonym said...

Av vad jag kan minnas så var Jukola-96 ett av de finaste partier jag någonsin sprungit i. Det är nog bäst att bli ännu mer otränad så får man kanske springa korta fina sträckor igen.....;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se