fredag, januari 13, 2006

Kartritare

Jag avundas inte kartritarnas jobb. Dom skall på bästa sätt utefter dom normer som finns försöka efterlikna verkligheten ner på en liten ynklig pappersbit. I bästa fall är det tyst efter tävlingen men är det minsta tveksamhet på kartan enligt löparna så får kartritaren skit. Sen att han har gått och stegat in alla punkter medans löparna i tävlingsfart inte är överrens med kartan är en sak som inte ens tas upp i diskussionen. All heder åt kartritare som sliter där ute i skogarna. Tyvärr verkar det som om det är en konstart som är utdöende. Sen kan man alltid fantisera om vad kartritaren kan ha tänkt. Eller som i exemplet nedan, tillbringande han 3 dagar i detta område för att få till alla stenar och allt stenskravel eller gav han upp efter en dag och höftade till det? Jag gissar att jag nog hade generaliserat rätt ordentligt i ett sånt här parti om jag skulle ha ritat kartan. Årsunda är platsen. Jag vann visst tävlingen på den kartan 1990. Jag sprang H21B.

Buuu! Sopan Asplövet är en prisjägare!!

Jag fick inget pris vill jag minnas och jag tror att jag valde H21B för att det inte fanns en H21AK klass. Man var, är och förblir en vekling.

2 Comments:

At 11/23/2006 4:25 em, Anonymous Anonym said...

Han la säkert tre dagar på den där biten. Olle Jönsson gjorde sig nämligen ett namn som noggrann och uthållig kartritare. Tyvärr har han lagt av nu med ålderns rätt och det är svårt att få tag i nån som vill revidera. Antar att Asplövet inte ställer upp...?

 
At 11/24/2006 8:21 fm, Blogger AspLövet said...

Jag önskar att jag varit en kartritare men så är inte fallet. Har provat på lite på en närkarta i kommunen men efter det fick jag ännu mer respekt för kartritaryrket.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se