måndag, januari 02, 2006

Lärdomar jag tar med dig

Satt och bläddrade lite i min ynkliga H35 kartpärm och såg några deltaljer som jag hoppas slippa i H40 klassen. På en Västeråstävling 2002 gjorde jag en klassisk koncentrationsbom. Hade gått bra ända fram till den 11:e kontrollen och sen sprang jag mot 12:an helt utan plan och fokus. Här borde jag givetvis ha bestämt mig för att passera punkt A och punkt B för att ta kontrollen i grönområdet på bästa sätt. istället vimsade jag in i det gröna utan varken kurs eller tanke. Bästa sträcktid var 2,05 och jag hade 4,19. Sånt här beteende skall stävjas tidigt så man inte får in det i sitt tankesätt, eller brist på tankesätt kanske man skall säga. Kartan vi sprang på hette Turbo 2002, antagligen döpt efter ett torp som heter så på kartan. Coolt namn hur som helst. Vi kanske skulle döpa om Runby-Runsa kartan till något roligare. Björnmyren? Manilla? Brandhygget? Vilda Vesby? Eller så döper vi den kort och gott till "En karta". Nog om det, inga bommar i H40 klassen handlar det om. Det är inte säkert att jag vinner tävlingen nästa gång om jag bommar så här.