måndag, januari 23, 2006

Mörker

I Aftonbladet kan man idag läsa att det enligt en undersökning på ett universitet visat sig att 23 januari är "Årets deppigaste dag". Samtidigt har Expressen en artikel om att vintertrötthet kan vara tecken på depression. Man undrar varför man läser all skit som man matas med. Dom som skyller motgångar på lite mörker och kyla har aldrig stött på riktigt mörker och riktiga motgångar. Kolla bara in vad som hände mig på Göingefejden 1992. Full fokus mot ettan och sen drog någon ner rullgardinen och släckte ner verksamheten i skallen på mig. Jag bröt tävlingen vid den 3:e kontrollen. Har man genomlevt några såna här lopp i sin karriär så är lite vinterdepression bara nyttig rensning av skallen.



Fast lite kallt och mörkt är det nog ändå. Och lite trött känner jag mig faktist. Kanske man skulle sätta sig under vardagsrumslampan ett tag med en resekatalog i handen.

1 Comments:

At 1/24/2006 11:45 fm, Anonymous Anonym said...

F-n man kan ju tro att det är jag som springer Nattcup....

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se