lördag, januari 28, 2006

Sömnproblem

Vad tusan är det som händer? Natten mot fredag sov jag dåligt av någon anledning och det har inte hänt på dom senaste 3 åren vad jag minns. Miniknatare har en tendens att ta bort sömnproblem har jag märkt. Därför antog jag att denna natt skulle bli tvärtom en natt så full av sömn att man skulle slockna som en pannlampa utan friska celler körd på "långa natten". Men icke sa Nicke, nu har jag legat och vridit mig i 1 timme trots att jag gick och la mig så sent som 00,30. Frågan är alltså vad är det som händer? Känslan kan lite relateras till en mörk Tiomila eller Jukolanatt där man skall gå upp på morgonkvisten och man både borde och är trött men man ligger i sin sovsäck och kan inte koppla bort tankar på ett kommande lopp, speakerrösten som hörs svagt i bakgrunden, lagkamrater som snarkar, lagkamrater som gör sig i ordning och lagkamrater tyst samtalande utanför tältet om sina lopp. Man vill inte lyssna, man vill sova men något i kroppen kämpar emot. Skillnaden med denna natt är att jag ligger inte i något tält och väntar på ett lopp. Jag skall träna en helt vanlig träning i morgon och det borde inte innebära någon anspänning i min kropp. Jag anar något djupare som stör mig, frågan är återigen, vad? vem? varför? Tanken var att kämpa sig igenom en lite längre MMC bana imorgon på 14,4 km. Hur det går om jag inte kan sova snart får vi se. Den som vaknar vet mer än den som inte somnar tror jag.

2 Comments:

At 1/30/2006 1:36 em, Anonymous Anonym said...

Händer mig minst ett par ggr i veckan!
FRUSTRERANDE var ordet! :-(
Lösning: Gå upp igen o börja om efter tidigast en halvtimme... :-)

 
At 1/30/2006 11:01 em, Blogger AspLövet said...

Så du menar att ligga och vrida sig en timme och sitta framför datorn 2 timmar kanske är lite overkill?

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se