fredag, januari 27, 2006

Tillbakablick nr: 85436

Jag behöver pigga upp mig själv lite idag. Hittade en ny segrande minneslucka. På Hallsbergs tävling 1986 vann jag H20A. 119 startande, 7600 meter, 58,53 min. Notera hur jag tydligt strukit streck under mina inskrivna resultat på kartan. Kan gissa att jag var rätt nöjd med mig själv dagen det skedde. Hur kan man glömma bort segrar förresten? Jag förstår löpare som vinner var och varannan helg men mina är få och ynkliga till antalet. Borde man inte minnas? Nu fanns det säkert en H19-20E klass på denna tävling men det tänker jag inte så här 20 år senare be om ursäkt för. Jag vann, jag var bäst, livet lekte den där dagen i Närke. Allt var perfekt bortsett från bommen på 6:e kontrollen då, aldrig får man vara helt och fullt nöjd.


Sådärja, nu mår jag bättre igen.