tisdag, januari 17, 2006

Tragisk förlust


Ännu en motgång har jag nu uppmärksammat i och med min borttappade nyckelknippa. På den hade jag en ölöppnare och då inte vilken ölöppnare som helst. På det goda 80 och 90-talet såldes ölen Gammelbrygd med en tillhörande ölöppnare som hängde fint på varje flaska. Förutom namnet på ölen var även bryggåret inpräglat på öppnaren. Min var en klassisk 1989. Helt oersättlig med andra ord. Jag kommer gråta mig till sömns i kväll. Dessutom förstår jag inte varför dom slutade med den underbara ölen. På slutet såldes den utan ölöppnare och det kan jag nog förstå i rent ekonomiska banor. Men smaken mina vänner, den smaken var inte av denna jord. Numera finns det dock många andra goda mörka öl som fyllt ut luckan så kanske är det bara gamla nostalgiska fragment som får nytt liv i min borttappade öppnare. Kan faktisk rekommendera Mocha Porter från USA som säljs på Systembolaget. Deras produktbeskrivning förklarar mycket väl vart den ligger smakmässigt. Smakrikt, rostat öl med inslag av kaffe och mörk choklad

Nu blev jag törstig...