lördag, januari 28, 2006

Trött. tröttare, AspLövet

Åhhhh.. Trodde jag på någon gud skull Jag be om kraft och styrka men ateist som man är så är det ingen jävel som bryr sig antar jag. Jag är så trött som man kan bli utan att ligga utslagen, jag skulle sannerligen inte ha sömnproblem just nu. Redan tidigt på dagens träning kände jag att benen var stabbiga. Jag försökte sänka farten för att vaderna och benen skulle hålla längre, men dom tog obenhörligen slut alldeles för tidigt i snöpulsningen och den bitvis risiga skogen. Jag hade valt att rita i 14,4 km banan och när jag började inse vart det barkade var jag redan längst bort och banan gick mer eller mindre i en rak linje hem så det var bara att beta av snitslarna på den allt mer tröttnande hemresan. Dessutom fick jag släppa tätgruppen vid ca 6 km så jag hade 8 ensamma kilometer kvar. Trots allt stretade jag på och kämpade hela vägen in med att hålla mig springande och inte börja gå. Stark i tröttheten skulle man kunna säga att jag var på passet som tog 2,20 tim. Vaderna som sista veckan har varit lite stela behöver nog lite vila och stretching nu. Dessutom kanske den bristfälliga sömnen två nätter i rad gjorde sitt till.

Trots allt är det ändå skönt att var trött. Det hade varit ännu bättre om jag inte skulle ut och drick öl ikväll. Jag ser en katastrof vid horisonten. Rädda sig den som kan!