tisdag, februari 21, 2006

Backar, Hockey och brudar

Jag hade precis pratat med Hans E på början av nedjoggningen om att det var låren som fick jobba ikväll och vaderna slapp lindrigt undan, när bägge vaderna fick en rejäl krampsammandragning. Så fel man kan ha om sin kropp tydligen. 6 stycken jobbiga backar jobbades ner och den halvmoddiga snön var slirig i den branta pulkabacken. Det var alltså Teknikbacken som stod på schemat idag. En jobbig backe när det är barmark blev skitjobbig i snön. Skit i det nu, bra träning var det och bastun efteråt var lika bra för kroppen som apelsinmarmeladen på den rostade mackan.

Väl hemma var det bara att bänka sig framför årets läggmatch. Svenskarna skötte sig exemplariskt och deltog i någon sorts allmämhetens åkning. Själv förstår jag inte varför alla blir så upprörda. Spela på resultat är väl inget nytt inom idrottens värld. Vinner dom OS-Guld så kommer dom hyllas för sin taktiska kyla i upplägget och skulle vi åka ut mot Schweitz i morgon så kapas dom ungefär mitt på vaderna. En win-win situation för media hur det än går. Efter den tråkiga hockeyn blev man genast gladare när "Girls of the Playboy mansion" kom på Femman. Det är tur att såna här kulturskatter inte bara sänds på betalkanalerna.


Åter till mina ynkliga vader. Det är oroväckande att jag krampar så lätt så fort det blir lite snabbare tempo som på senaste nattcupen, eller när det blir tungt som på kvällens backträning. Kanske måste jag intensifiera tåhävningsträningen lite nu. Fler och oftare behövs, något som min stegfrekvens också skulle behöva.