torsdag, februari 02, 2006

En isig Nattcup

Kvällens Nattcup blev en orienteringstekniskt perfekt genomförd tävling. Jag hade redan innan start beslutat mig för att ta säkra vägval, fullfölja via sista säkra och där det gick planera kommande sträcka innan kontrolltagning. Jag fick slita rätt hårt med både seg skarsnö och sega ben under andra halvan av loppet så man har en bit att vandra formmässigt. Jag tog en 7:e placering bland dom 20 startande, 5 minuter efter segraren. Jag har inte bomnmat mer än 1 minut så jag kan inte begära mer än dom 3 poäng jag fick i poängutdelning. Jag var med i en fin klunga vid femman men till sexan när jag med hjälp av ett lutande träd hoppade över diket som inte var fruset fick jag varken med mig Steffe (som vann ikväll), Juppe eller Mårten. Jag anade nog då det som senare visade vara sig korrekt att dom inte hade min sexa utan sprang direkt till min sjua. Nära men ändå inte, i kväll fick man klara sig utan ett klungspurt om segern. Jag hade 65,15 på 6,6 km och var därmed den enda som gick under 10 mkin/km, alltid något att glädja sig åt när kvällen skall summeras. Sviterna av kvällen är en stel vänstervrist efter en fin uppåtvrickning och en stel högervad efter att den krampat ihop rätt bra när jag hoppade ner från en brant på väg till sexan och fastnat mellan branten och en stock som gömde sig i snön. Med andra ord mår man kanon!

2 Comments:

At 2/03/2006 8:28 fm, Anonymous Anonym said...

Visste det skulle tagit rygg till 7:an!! Sedan hade ni fått jobba på vägen hem..men nu vart det ju inte så! Sprang bort mej istället..Hmmmm
känns onödigt iefterhand...Bara bryta ihop och komma igen...

 
At 2/03/2006 4:43 em, Blogger AspLövet said...

Beeran>> Släpp aldrig den ryggen :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se