onsdag, februari 15, 2006

Go USA Go!!!

Får väl villigt erkänna att jag har lite sympatier med USA´s hockeylag. I båset står nämligen Keith Allain som hjälptränare och han är sedan länge gift med min kusin Mi. I kväll kryssade dom mot Lettland vilket nog måste ses som en missräkning. På söndag möts dock USA och Sverige så då är det ingen tvekan om att jag gärna ser Alfredsson och co krossa Amerikanarna. På tal om USA så är det ett land jag gärna turistar i ännu en gång. Jag har varit där 3 gånger men tyvärr aldrig på någon orienteringsresa. Det närmaste jag kommit orientering i USA var ett besök i redwoodskogen utanför San Francisco. Då betedde jag mig mer som en trädkramare, eller försökte, dom är rätt stora dom där träden. Vill man se många roliga kartor från USA kan man bland annat besöka Mapsurfer, Peter Gagarin eller ta en titt in hos Eglinski som på sin outtröttliga blogg benar upp sporten i dess minsta beståndsdelar. Nog om det, dags att sova för att orka med morgonkvällens nattcup.