söndag, februari 05, 2006

Krogrännet

Namnet Krogrännet skulle vara ett alldeles utmärkt namn på en rejäl pubrunda. Nu handlade det istället om en skridskotävling på naturisar i Norrort, kanske inte lika lockande för gemene man. Väsby OK hade som uppgift att sköta matdepån vid Såstaholm 7 km in på den 32 km långa banan. Nu är det ju så att i alla organisationer finns det mer eller mindre glamorösa jobb. Jag har inget emot att ta dom mindre attraktiva uppgifterna så för min del blev det till att sköta sophanteringen, med inslag av sopborstning. Nu skötte sig dom flesta bra och slängde sina muggar och halvätna bullar i sopsäckarna, så det blev inte så mycket spring efter skräp på Vallentunasjön. Jag kunde för det mesta stå och sola mig denna vackra vinterdag där temperaturen låg omkring -10 grader. Jag har aldrig åkt långfärdsskridskor själv men det såg rätt behagligt ut att glida fram i solskenet. Om jag deltagit själv hade jag nog kommit mest till min rätta i passagen melan Vallentunasjön och Norrviken där det handlade om 3 km löpning/promenad.

Här ser ni dagens bästa sopa!