måndag, februari 06, 2006

Kryss

Vadslagningen mot Amanda har efter långa förhandlingar och diplomatiska överenskommelser slutat i remi, matchen är kryssad, lagen spelar på egen planhalva, en kontroll hängde fel så tävlingen stryks eller något i den stilen. Vi har båda gnetet på hårt i vinter och vi låg mer eller mindre lika efter 8 deltävlingar. Sen var tyvärr min kombatant tvungen att styra upp saker med ett eventuellt OL-gymnasium en lördag och missade viktiga kilometrar. Jag är inte den som vill vinna på grund av olyckliga tillfälligheter så vi har beslutat att dela på segern och nöja oss med att vi båda har fått bra träning. Vi kommer dock fortfarande att springa Ultralång-DM men vi låter det ske i valfri klass. Givetvis hade jag aldrig förlorat denna vadslagning men ibland måste man vara en gentleman och låta rätt gå före egen vinning. För min egen del handlar det om kampen om en topp 3 plats i MMC fortfarande, så jag får nog bita i dom sista 4 lördagarna också.