lördag, februari 04, 2006

Lördagsupprepning

Varje lördag är den andra lik. Gå upp med solen, ta en stadig frukost och bered dig på att bli trött. Dagens MMC blev en lång historia för min del. Jag gnetade runt hela banan på 15,7 km på 2,15 tim. Det kändes avsevärt bättre idag än förra lördagen så kanske, kanske har kroppen tagiit ett kliv framåt nu. Rimfrosten bet sig fast i skäggstubben och solen värmde inte mer än nödvändigt. -8 grader och nysnö på det gamla skare och islagret blev till ett jobbigt underlag. 4 deltävlingar kvar i MMC och sen skall man få besked om benen tål lite kortare snabbare pass. Jag har hursomhelst skjutit vadproblemen frammför mig ännu en gång. Att vadproblemen kommer att komma åter är dock något som jag iskallt räknar med så jag glädjs åt mig själv för varje genomfört träningspass numera. En skadefri AspLövet är ett glatt AspLöv.

Framför mig har jag nu en kall cola, och bakom mig något som redan är lagt till historieböckerna.