lördag, februari 04, 2006

Ointressanta ämnen

Jag skall villigt erkänna att politik och religion ligger så långt från min topplista på intressen att dom knappt finns med i någon statistik överhuvudtaget. Politiker som utöver maktmissbruk och religiösa fanatiker står för det onda här i världen anser jag. Jag tänkte dock skänka mina 10 öre till en het debatt innan jag lägger ner dom i den där lådan med gamla orienterinsgsskor som man spar för att man eventuellt tror att man kanske någon gång om solen går upp i fel väderstreck skall använda igen.

Danmark VS Muslimer

Jag tror inte ens att Monty Python i sina bästa dagar skulle ha kunnat komma på något så bisarrt som denna historia. Jag skall inte älta vad som hänt, vad som borde ha hänt eller vad någon överhuvudtaget borde ha gjort eller göra. Men vore det inte lite kul om Danmark i detta läge gick till anfall istället för att ynkligt krypa på knä och försöka be om förlåtelse till extrema grupper både här och där i världen. Mitt förslag är att ta fasta på alla dessa jävla flaggbränningar som är så populärt när religösa tomtar vill ha sagt något. Danmark borde slå hårt mot hårt och helt enkelt säga till alla muslimer. "Att bränna en Dansk flagga är den största skymfen man kan göra mot vårt land" Vi kräver härmed avbön, förlåtelse och fri olja i 10 år. Tills att vi fått igenom våra krav kommer vi att bojkotta alla muslimska länder, alla produkter från muslimska länder, vägra inresetillstånd till Danmark för muslimer och publicera nidbilder av er Kalle Anka gud i varje dagstidning varje dag från och med nu. Vad fasiken skulle dom göra då? Dom är ju inte vana med att få samma medicin tillbaks. Sen kan Danmark kabla ut bilder på uppretade Danskar som demonstrerar på gatorna med en Tuborg i ena handen och pölsa i den andra som dom uppretat kastar på bilder av Muhammed. Det borde sätta lite spets på det hela.

Nog sagt om det, jag har viktigare saker att göra. TV-spel att spela, tåhävningar att göra och en golvlist i hallen som måste skruvas fast.