lördag, februari 18, 2006

Regelverket

Vad var det nu regelverket sa:

1:1
Skador skall i största möjliga mån undvikas.

1:2
Offra inte framtida träningspass/tävlingar för något som inte är värt skadan.

1:3
Det är bättre att vara skadefri och glad än skadad och bitter.

Redan första metrarna på dagens långdistans kände jag att det stramade i vänstra vaden. Det var just den vaden som krampade på torsdagskvällens nattcup. Jag tog det avsiktligt lungt i början och stannade även för stretching vid 1:a kontrollen. Tyvärr släppte inte stelheten och jag kände även en lite smärtförnimmelse långt ner på vadmuskeln vid upprepade tillfällen. Jag valde därför att springa kort idag och på slutet varierade jag lätt löpning med promenad för att inte dra sönder något. 8,5 km, 75 minuter blev dagens pass. Förmodligen satt nattcupskrampen i mer än jag trott och jag behöver vila benen lite, och stretcha ut vaderna ordentligt. Tyvärr så ger detta bara en känsla av uppgivenhet eftersom jag anar att när det drar ihop sig till barmark och lite snabbare fart så kommer dom gamla vanliga problemen som ett försenat julkort på posten.

"History has a way of repeating itself"

Åhh Nej! Inte nu igen...