fredag, februari 03, 2006

Slut med proffslivet

Sista dagen som halvtidsproffs har tagit sin början. Snart är man inne i ett ekorrhjul mellan 8-5 där gäller det att försöka klämma in träning mellan allt annat som man inte hinner med. Kanske har jag inte tränat kopiösa mängder under min pappaledighet men det ligger heller inte i min natur. Jag har hittat en nivå just nu med 3 träningspass i veckan och det är mer än nog för mig i dagsläget. Håller bara ben och kropp ihop kanske man kan få vara med om en vår som inte har setts på mången dag. Man hoppas hinna hel fram till Ultralång-DM 19 mars. Vore det inte lite komiskt att få göra tävlinsgdebut på den tävlingen, eller comeback känns det nästan som i mitt fall. Att förhoppningsvis då fullfölja utan att skada sig, på en uttralång tävling, det vore en spark i magen på mina vadproblem.