lördag, februari 25, 2006

Stadsbesök

UR VÄGEN FÖR I HELVETE!!

Nädå, jag varken skrek eller tänkte tanken men det hade kanske varit roligt att prova på ett sånt uttryck när jag kämpade mig fram på Rörstrandsgatan i Vasastan. Folk flanerade med sina garnnystan till hundar som bajsade på trottoarerna och gläfste mot förbipasserande. Dagens första slinga som utgick från Karlbergs slott tog oss bort mot och in i Hagaparken där snön gjorde att man slapp sträcka ut för mycket. Väl tillbaka vid slottet och intagande av varm värmande saft så hade vi avverkat 9 km. Vaderna hade börjat stelna lite grann på asfaltslöpningen men Musta och Robban lurade ändå med mig på nästa slinga som mätte 5,2 km och gick ut på Huvudstabladet. Kuperad stadsorientering som inte gjorde steget lättare och väl tillbaka vid slottet ännu en gång efter 1,50 tim valde jag att inte springa den sista 3 km slingan i Karlbersgparken. Stretching och behagligt njutande av Olofssons OS-Guld i skidskytte satt fint för trötta ben och sen direkt in i bastun. Bättre än så här kan man ha det men inte mycket.

Nu sitter jag här och njuter av ett Argentinskt rödvin, vart är världen på väg?