tisdag, februari 14, 2006

Vad ger mest?

Kvällens träningpass var ett 45 minuters intervallpass där vi sprang 8st 3 minutersintervaller. 80% snöpulsning på gärden och 20% plogad väg. För min del var det en seg historia och redan efter 2 st kände jag mig lite illamående och sen släppte aldrig löpningen. Det fick mig att fundera lite på vad som ger mest. Ger träningen mer om det går skitsegt och man får kriga för varje meter eller ger det mer när kroppen känns 100% och man nästan studsar fram? Om man orkar kriga sig igenom ett segt pass så får man ju en enorm kick efter träningen och kan gå stärkt vidare över att ha orkat ta sig igenom något jobbigt. Efter ett träningspass där allt varit lätt får man ju istället med sig hinkvis av självförtroende. Antagligen ger båda passen lika mycket träningsmässing men dom ger tillbaks 2 olika känslor.

Få se nu, 14 februari, lite tidigt att längta efter våren idag så jag får väl fokusera mina tankar på något annat så länge. Nämen titta här, en kall öl. Den borde få tankarna bort från den här tröstlösa vintern. Mmmm... jag känner doften av en Stockholm City Cup etapp i Gamla Stan. Löpare som i neonskrikiga nylonkläder kryssar mellan skäckslagna Japanska turister. Själv sitter jag på en uteservering och betraktar spektaklet med en kall öl framför mig.