fredag, februari 03, 2006

Veckans Lassie

Har nu bläddrat igenom nya Skogssport som har fått en rejäl uppfräschning med ny stilren layout. Tack för det, den gamla tråkiga har hängt med sedan jag började prenumerera 1979 känns det som. I nya numret står det om SportExpressens sändningar från Tiomila och deras tankar om att att ha ett veckomagasin om orientering. Vi får hoppas att det går i lås. Tyvärr har nman ju själv inte den kanalen men man får väl glädjas åt alla som har det. Veckans Lassie blir bilden på redaktionschefen Ulric Svensson som jag träffat på några gånger tack vare att han känner min bror. Bästa minnet är från en beachvolleybollturnering på Mallorca 2001 då jag och brorsan var där för att kolla in svenska paret Berg/Dahl som Ulric på den tiden tränade. Ulric är en kul prick som har talets gåva kan jag meddela. Behöver vi sätta lite orienteringspress på honom kan jag vara med och medla.