lördag, februari 18, 2006

Vägval

Dagens bästa vägvalssträcka på Dalis MMC var från 5:an till 6:an. Grundförutsättningarna var 20-30 cm snö och dom svarta bilvägarna var plogade. Beeran körde A (blå) medans jag körde B (grön). Han var ca 30 sekunder före mig vid 5:an och jag var ca 1 minut före honom vid 6:an. Med tanke på att jag tog det lungt med min vad så gissar jag att man tjänar ett par minuter på B jämfört med A. Wasa och Budda delade upp sig på B (grön) och C (röd) Wasa var där klart snabbast på C. Jag tror nog ändå att B under dessa förutsättningar bör vara snabbare än C. Jag vet heller inte exakt hur Budda sprang mer än att han körde rakt på. En kul sträcka var det hur som helst där dom enkla kontrollerna bara utgjorde två referenspunkter på en fin vägvalssträcka. Hur är det nu den där gamla klyschan går? "Det är inte slutmålet som är det viktiga utan det är vägen dit"

Rakt på är aldrig fel.