lördag, februari 11, 2006

Väntar på att bli tröttare

Visste ni att Eskimåerna har 835 olika namn på snö. Näee, nu ljög jag, förlåt. Mycket snö var det dock idag. 20-40 centimeter gnistrande snötäcke, minus 10 grader och klarblå himmel där solskenet gjorde dagen till roligare än vad det egentligen var. Det var om man skall vara ärlig skitjobbigt! 13,1 km jobbades ner på 2,13 tim. Ibland gick det mer sakta än fort och på slutet började benen ge upp. Men jag tog mig i mål och en varm skön efterlängtad bastu gjorde att man kom tillbaka till verkligheten igen. Idag provade jag att förutom en massa vatten trycka i mig en Gainomax efter träningen. Vi får se hur den funkar om några timmar. Tidigare lördagar har jag fått rätt ordentliga svackor där jag kroknat rejält några timmar efter träningen. Jag gissar att jag behöver få i mig näring fort för att återhämta mig så detta är ett försök som förhoppningsvis skall fungera. Smaken var förvånansvärt bra vilket inte alltid är fallet för såna här produkter. För många år sedan brukade jag dricka nån sorts pulverdryck som jag inte minns namnet på men det var en produkt som gjorde att man återhämtade sig fort efter långdistansträningarna och det funkade mycket bra men smakade skit. Jag tror inte att det var dopingklassat men man vet aldrig.

Nu är det bara att vänta framför OS på TV och se hur eftermiddagen gestaltar sig.