torsdag, mars 02, 2006

Ajajajaj

Fyttihelvete vad jag har ont i vaderna. Kan man få träningsvärk redan under ett träningspass? För mig kändes det så. Vaderna som var slitna efter lördagens asfaltslöpning hade nog inte återhämtat sig och redan på väg mot 5:an kände jag att dom var stela och ömma. Nog gnällt om det nu. Kvällens Nattcup blev en segsliten historia för mig. 67 minuter på 6,9 km hela 17 minuter efter segraren. Min placering kan kategoriseras som "långt bak i ledet" Den gladde inte mycket, men med max 2 minuters bom kunde jag i kväll inte ha gjort så mycket mer. Varför gick det då så här resultatmässigt?

1. Jag fick för lång bana
2. Dom andra fick för korta banor
3. Jag sprang för sakta

Tyvärr är nog det mest korrekta svaret på frågan nr. 3

Dom problem jag hade under loppet var vid 2:an då jag läste det som att jag skulle ha en höjd på åsen men efter lite vimsande fram och tillbaka utan tillstymmelse till höjd insåg jag att det var en grop som krävdes. Nästa stora problem uppstod vid 12:an då pannlampan fastnade i en gren och huvudställningen gick sönder. jag fick efter det springa med lampan i handen och det var nog det som till största delen gjorde att jag bommade 15:e för jag sprang tätt intill kontrollen 2 gånger innan jag fick den till slut. Förövrigt var det måttlig fart i spårade spår som var kvällens melodi. Min kompasskurs pekade dit dom före mig sprungit så jag tog mest rygg på spåren. Ibland var jag ensam, ibland hade jag sällskap. Allt som allt en alldeles vanlig, om än jobbig, Nattcup en vintrig torsdagskväll. Nu är jag trött så trött att jag knappt orkar gå och lägga mig.