lördag, mars 04, 2006

Förlåt

Ungefär i samma veva som jag drog igång min "hata-snö" kampanj så satte vintern igång på allvar och nu är den värre än någonsin. Jag vet inte om det var Gud, Kung Bore eller Pohlman som retade upp sig på mig men någon verkar det ha varit. Jag får väl helt enkelt be om ursäkt och göra avbön. Förlåt. Jag älskar vintern och ni behöver inte bevisa dess storhet mer nu tack. Jag älskar snö, det är säkert. Jag kan köra några nakenrullningar och blandade småhopp i snön utanför porten om det är det som krävs för att få våren på plats.

Om jag har sagt att jag snöpulsat tidigare i år så tar jag tillbaka det. Idag handlade det verkligen om snöpulsning på allvar. Mer än ofta stod man med snö över knäna när man kämpade sig igenom säsongens sista Macho Man Contest. 10 km för dagen avverkades på dryga 90 minuter. Ibland var det så tungt att man bara ville sätta sig ner men jag kämpade emot den känslan och tog mig runt. 166,8 km på vinterns 14 etapper blev det. Det längsta resultatet jag haft under dom 9 år som MMC arrangerats. Man skall inte klaga med ett sånt resultat i bagaget inför våren, om den nu dyker upp det vill säga. Nu skall det bli intressant att se hur kroppen fungerar när träningarna blir kortare och förhoppningsvis lite snabbare.

2 Comments:

At 3/04/2006 6:31 em, Anonymous Anonym said...

Imponerande att du (som ensam av 62(!!!) löpare) noterat resultat på varje MMC under vintern.
Vänligen delge oss andra dödliga vilken framgångsrik metod du hållit dig till för att hålla dig så hel och frisk trots snoriga småbarn, snöterror och halvsköra vader?

 
At 3/04/2006 6:57 em, Blogger AspLövet said...

Min melodi är ren och skär galenskap. Det och att aldrig känna efter när man vaknar på morgonen. Om jag kännt efter hade jag varken tränat eller gått till jobbet den här vintern. Eller så är det kanske tur, det är jag värd i så fall.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se