söndag, mars 12, 2006

H21AL som i Länge

OK Dellens tävling från 1987. Klass H21AL 2
Bak på kartan har jag skrivit:

Trött, trött
Vätska vid 8:an där drack jag 3 muggar
Otroligt seg från 11:an
Orkade knappt stå på benen
Vrickade fötterna hela tiden
97 minuter
OjOj


Ojoj!? Jo jag tackar jag. Jag minns inte att jag skrev detta och jag minns inte tävlingen. Hur som helst måste genomklappningen i loppet gjort intryck på mig den där vårdagen 1987 för jag har i princip aldrig skrivit kommentarer om mina lopp på kartorna. Jag fick stryk med 23 minuter av Hasse Sundqvist från Tullinge. Jag kom 24 av 52 så tydligen var det fler som hade en jobbig dag. Så många lopp man inte minns gör mig lite deppig ibland. Det här lät ju som en tävling man skulle vilja ha med sig in på ålderns höst. Nu mina barnbarn skall ni få höra när Farbror Bengt gick in i väggen en mulen höstdag för 50 år sen skulle man ju kunna börja med. Nu får jag väl ljuga ihop någon historia istället, då kan jag iofs påstå att jag vann tävlingen med 23 minuter.

2 Comments:

At 3/14/2006 7:43 fm, Anonymous Anonym said...

OK Dellen 87. Man får gåshud. Kolla antalet kontroller också. Vad jag minns så var det stenigt (som i Hälsingland), gallrad ungskog blandat med tuff kuperad hällmark. Jag har för mig att värmen började komma denna helg också. Det var iaf soligt och minst 20 grader. Tänk om man var ung igen!

 
At 3/14/2006 10:08 fm, Blogger AspLövet said...

Tänk om man mindes igen säger jag.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se