måndag, mars 06, 2006

Intällda tävlingar är bra tävlingar

Tänk om det skulle vara snökaos ända in i maj och alla tävlingar blev inställda. Det vore ju kanon, för då skulle jag få vara med om den första vårsäsongen på länge där jag inte tvingas avstå tävlingar pga skador. Mera snö och kyla är alltså det optimala för mig. Idag noterade jag att Stockholms Ultralång-DM som skulle ha gått den 19 mars är inställt. Den tävlingen var jag anmäld till och jag kan bara kort konstatera att det glädjer mig att jag slipper. Att tävla i snö är ungefär lika kul som att genomlida en lördagskväll med melodifestivalen på tv utan en droppe alkohol som bedövningsmedel. Det förtar ju liksom hela grundidén men orientering om det är snö på marken. Visst kan man genomföra tävlingar med gemensam start men det blir ju återigen ändå bara en löpare, den stackare som är först, som får göra det intressanta orienterandet. Alla andra i fårskocken följer slaviskt det/dom spår som finns och man skulle lika gärna kunna kalla det terränglöpning i snömiljö.

Nu hoppas vi alltså på en segdragen vinter och en bortfintad vår. Svisch Svosch och snön försvinner den 3 maj är min gissning.

2 Comments:

At 3/06/2006 1:52 em, Anonymous Anonym said...

"...snön borta den 3 maj" Perfekt isf - då kan du ju köra Sprint-DM, som går just på kvällen den 3 maj. Now we talking!

 
At 3/06/2006 2:43 em, Blogger AspLövet said...

Härligt! Sprint är min nya favoritgren. Snö och sprint, jag är som en ny människa.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se