fredag, mars 10, 2006

Jag har svårt att gå

Efter lunchen gick Jag från parkeringen som ligger ca 350 meter söder entren till jobbet. Halvvägs började det spritta i benen och den redan uttänjda steglängden ville inget annat än att springa. Lågskorna slirade i snömodden och jag fick kämpa för att hålla tillbaka en intensiv spurt dom sista 100 metrarna.

Jag har ofta, framförallt av min fru, beskyllts för att gå alldeles för fort. Det är som att jag har en inneboende rastlöshet i kroppen som inte klarar av promenader i maklig takt. Det finns tydligen något där framme som jag så innerligt vill komma fram till, eller så kanske jag har bråttom bort ifrån något, vad vet jag inte.

Detta fenomen är någon som för min del blir ännu tydligare när jag är på väg hem från krogen. Om jag trött och slirig en sen natt skall promenera hem ensam slutar det alltid med att jag springer panikartat hela vägen. Jag har försökt ta upp detta ämne med bekanta för att höra om det finns likasinnade men jag har alltid fått konstiga blickar och nekande svar i retur.

Snälla, visst finns det någon mer på denna planet som lider av detta?

4 Comments:

At 3/10/2006 1:47 em, Blogger Osse said...

Har läst om en som hade samma problem. Se vad de skriver om ”Rolle:

”Detta är våran lilla tränings narkoman, den här killen älskar att springa! Detta är "herren på täppan" i hagen. Ingen skall tro att dom kan komma i närheten av rolles hötapp, glöm det! Men när det är barn i närheten så smälter han och blir en stor rund nallebjörn...”

Läs mer här: http://www.mitt-trav.se/se/hagmyren__ponnykurs.asp

 
At 3/10/2006 2:23 em, Blogger AspLövet said...

Skönt... Nu känns allt bra igen

 
At 3/10/2006 3:29 em, Anonymous Anonym said...

Jag undviker att gå för att det är så tråkigt när man inte får puls eller blir svettig. Därför kan jag ej säga att jag lider av detta. Men löpningentriggas alltid igång när man får på sig till skorna. Uttrycket "gå till start" har aldrig passat mig!

 
At 3/26/2007 7:10 em, Anonymous Anonym said...

Jag känner igen det där med att löpa från krogen. Känns som man alltid tar Ben Johnson på sprutor.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se