måndag, mars 13, 2006

Kost-Ö [Dag 1]

Idag har jag blivit tvångsuttagen för att intas på Kost-Ö. Jag vet inte vad det betyder men bussresan hit var en skramlig historia och sen fick vi åka sista biten ut till ön i trampbåtar som det stod Costa del Snö på. Jag säger vi men egentligen var det bara jag. Kanske har omgivningen jag? tröttnat på min kosthållning och ville därför skicka mig på en avvänjningsklinik. Dags att rensa kroppen var det sista jag hörde innan en knapphändigt packad konsumpåse med lite ombyteskläder trycktes i min famn.

Det ser i alla fall fint ut här. Jag har fått ett eget hus på norrsidan av ön. Eller hus och hus det är en Friggebod. På en skylt ovanför ytterdörren står det stuga 2. Ni kanske inte tycker att det är så konstigt men jag undrar mest var stuga 1 är. Just nu känns det som att jag är den enda levande människan på ön. På bordet låg det en mandarin och ett brev, som löd.

Välkommen till din vistelse på Kost-Ö. Du har skrivit in dig på en 19-dagars kur och vi önskar dig lycka till. Du får helt fritt ströva runt ön och roa dig bäst du vill och till fullo utnyttja alla faciliteter. Kom ihåg att du är här för din egen skull.

Hälsn Ledningen


Jag skalar mandarinen och stirrar tomt ut över nejden. En fågelinfluensafri mås sitter på en sten och tittar slött på mig.