fredag, mars 24, 2006

Kost-Ö [Dag 12]


Dag 12 kontroll 12. Jag minns det som igår. Schweitz 3-dagars 1985 H19-20E. Solen lyste efter ett lättare regn på morgonen och luften var sådär frisk som den bara kan vara i alphöga Schweitz. Vid 11:an lägger jag benen på ryggen och släpper på bromsen. Full fart mot... Näee, nu ljuger jag igen. Jag minns inte den här sträckan. En halvtråkig sträcka på en kul tävling där jag borde ha hoppat av stigen tidigare och hållit mig vänster om strecket in mot kontrollen. Ibland kan jag ångra att man inte passade på att resa lite mer i orienteringssyfte när man var yngre. Visst har man betat av en del O-länder men det finns många fler som står på önskelistan. Sverige, Finland, Norge, Danmark, Litauen, Frankrike, Schweitz, Tjeckoslovakien, Väst-Tyskland, Öst-Tyskland fler än så är det inte som har besökts. Knappt värt att räkna upp. Nu blev jag ledsen igen.