tisdag, mars 14, 2006

Kost-Ö [Dag 2]

Jag har ställt in min rekognoceringstur för dagen. Det är rått och kallt både i luften och i mitt sinne. Vem det än är som sköter rulljansen här omkring så är det en hårdbarkad typ, så jag avvaktar lite för att bygga upp mod inför det jag kan tänkas möta. I dag fick jag levererat en sallad till lunch av båtmannen. Jag sa inget där jag stod och tog emot honom och han sa inget heller utan slängde bara en påse med salladen rakt i mitt ansikte. Jag tog upp påsen och gick in för att äta. På vägen från stranden hittade jag ett gammalt vykort som låg fastfruset i snön. Jag lirkade loss det och tog med det in för att ha något att sätta upp på väggen.

Undrar stilla vem Chen är och vart han befinner sig, och om vykortet kom fram till mottagaren innan det dök upp här av alla ställen.

4 Comments:

At 3/14/2006 3:11 em, Anonymous Anonym said...

Om det är vinter och kallt och fruset, hur kan det då komma båtar på vattnet?
Borde det inte vara is?

 
At 3/14/2006 3:56 em, Blogger AspLövet said...

Vet du vart jag är? Här är det vinter men öppet vatten.

Hjälp!!

 
At 3/14/2006 9:31 em, Anonymous Anonym said...

Hm hm, du verkar inte vara hemma ialla fall, men roande är det att läsa...

 
At 3/14/2006 10:26 em, Anonymous Anonym said...

Du kanske är på en liknande ö som i LOST fast där du är är det vinter och inga lättklädda damer på stranden.
Skicka flaskpost.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se