onsdag, mars 15, 2006

Kost-Ö [Dag 3]

Jag låtsas inte som att jag har alla svaren, jag låtsas inte ens som att jag har några frågor längre. Vadå? Pratar ni med mig? Jag har förlikat mig med mig själv och min situation. Tydligen skall det bara röra sig om 19 dagar. Piece of cake, a walk in the park, a spit i my face och nema problema liksom. Idag hade jag tagit mera mod till mig och vandrade rätt in på ön. Kupering finns för backträning om jag så önskar. Snö finns det dessutom så man har inte hamnat på någon Robinsson ö precis. Jag såg inte heller idag några tecken på civilisation, om man bortser från en gammal ölburk. Tingsryd hårdmetallburk helt rostfri, hur har det gått till? Jag klättrade upp på toppen av ett berg och såg bara skog på ön. 8 tums plankor i trädformat omgav mig. Jag vet inte vad det jag just sa betyder men jag har alltid tyckt att byggarsnack är grymt maskulint.

Jag antar att dom där hemma har snö också och att alla tävlingar blir inställda. Kanske missar jag inte så mycket av att vara isolerad på denna djävulsö? Kanske är detta min chans att komma in från kanten och i en svepande rörelse dominera H40 klassen? Nu skall jag sätta mig på en sten utanför min stuga och titta på det vackra havet och sedan ta ett djupt andetag och inse hur bra livet egentligen är... Nej, det tycker jag ju inte alls, men ändå.