torsdag, mars 16, 2006

Kost-Ö [Dag 4]

Jag antar att jag har varit kung i ett tidigare liv, för jag tycker om när Arto och Rautiainen gör vad jag säger till dem. Tyvärr är dom lite tröga för när jag försökte förklara för dom hur en delad smula blir två smulor så ruskade dom bara på huvudet och åt upp dom. Jag blev på bättre humör när jag hörde Båtmannen utanför och fick ett paket tillslängt mig. Jag ropade efter honom.

Hallå Båtmannen! Alla fiskare är idioter, såvida dom inte får fisk då är dom bara äckliga!

Han gav mig en mörk blick och körde fort därifrån allt medans jag skrockade glatt. Bara för att jag är fast här behöver jag inte krypa för dom. I paketet låg det en påse Turkisk peppar. Mums! Finlunch! Visste ni att lakrits både är bra för tänderna och ett bra antivirusmedel. Två till priset av ett så att säga. Jag tror inte att man skall lägga dom i en flaska hembränt dock för då kanske man inte får full effekt. Fast man kan ju få en annan rolig effekt i och för sig.