söndag, mars 19, 2006

Kost-Ö [Dag-7]

Dag sju på ön får tankarna att osökt minnas den sjunde kontrollen. Då minns jag tyvärr en av mina ytterst få felstämplingar och en sjunde kontroll som jag aldrig tog. Jag har alltid genom alla år haft för vana att enbart läsa in kodsiffrornas slutsiffra. På så sätt brukar jag utan att anstränga mig kunna ha 3-4 kodsiffror i huvudet hela tiden. Detta straffade sig på tredje etappen av Idres 3-dagars 2002. Vid sjunde kontrollen stämde kodsiffran (sista siffran) på den kontroll som jag kom rakt på (i rätt omgivning) så jag reflekterade inte så mycket över att det inte var i närheten av rätt kontrollpunkt. Riktningen ut och fram emot nästa kontroll blev skev och hackig men jag förstod då inte till fullo vad som hänt. Som banläggare bör man inte ha liknade kodsiffor i närheten av varandra men jag lägger givetvis ingen skuld på honom för mitt falerande, även om han är en idiot! Näee, nu skojade jag igen. Det var ju jag som var idioten.

2 Comments:

At 3/20/2006 8:23 fm, Anonymous Anonym said...

Måste varit tidernas blötaste punkthöjd!?

 
At 3/20/2006 9:33 fm, Blogger AspLövet said...

Eller tidernas tröttaste löpare.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se