söndag, mars 19, 2006

Kost-Ö [Dag 7]

Idag har jag släpat hem en stor tall till stugan som fällts av en storm någon gång under vintern. För att få tiden att gå har jag roat mig med att tälja till en SI-Pinne i mansstorlek, så nu står det en pinne med nummer 41904 i ena hörnet. Jag hade långtgående tankar på att hacka mig i handlederna med den slöa morakniven för att få fram lite blod och på så sätt kunna färglägga pinnen röd men insåg ganska snart att det behövs nog rätt mycket blod för att täcka hela statyn så jag avstod. Jag upptäckte senare att när jag ligger i sängen och tittar på min SI-pinne från sidan så ser det mer ut som en spenslig Niklas Jonasson som står där med sitt spjuveraktiga leende. 2 figurer i ett. Fan man skulle ha blivit konstnär istället för medarbetare på ett multinationellt företag.